17 år uten bryster

Hei! Jeg er en jente på 17 år som nesten ikke har fått bryster! Rett og slett IKKE fått. Dette er veldig flaut for meg! Finnes det en måte å få større pupper på? Noen tips? Hjelper det å massere dem? Vil ikke ta silikon!

Hei jente 17 år

Du sier ikke noe om hvor langt du har kommet i puberteten. Hvis det er slik at du heller ikke har fått hår rundt kjønnsorganene eller andre pubertetstegn når du er 17 år kan du snakke med fastlegen din om dette. Men hvis du ellers er kommet i puberteten er det ikke unormalt å ha små bryster.

Du bør nok prøve å bli glad i og trives med de puppene du har uansett hvor små de er:) Jenter har pupper i alle størrelser og fasonger, og det er lite man kan gjøre for at disse skal forandre utseende eller bli større. Brystene vokser gjennom hele puberteten og er gjerne ikke helt ferdig utviklet før man er i 18 års-alderen, så du kan jo fremdeles vokse og utvikle deg.

Bryster består mest av kjertelvev og fettvev, så det å massere eller trene vil ikke hjelpe. Men under puppenes fettvev ligger brystmusklene, og ved å trene disse, kan det kanskje være med på å gi et litt forandret utseende, men man kan ikke få større bryster av å trene. Hvis man går litt opp i vekt, så vil også brystene kunne bli litt større.

Husk at det er din personlighet og utstråling som gjør deg tiltrekkende og vakker. Gutter liker jenter som løfter hodet og er stolte av kroppen sin slik den er.

Les også: Liker ikke puppene mine