Bli sammen i 8. klasse?

Jeg er ikke helt sikker på det, men jeg tror at en gutt i klassen min liker meg. han er også kristen. Hva skal jeg gjøre hvis han spør meg om vi kan ble sammen? vi går bare i 8ende klasse

Hei

Det er lurt av deg å bruke litt tid på å tenkt godt over hvorfor du ønsker å bli kjæreste, og hvorfor du vil bli kjæreste med akkurat ham. Dere er begge unge og det kan være lurt å ta seg god tid å finne ut om dette er en person du kan tenke deg å gifte deg med. Kjæresteforhold er jo egentlig beregnet som starten på et forhold som skal lede til ekteskap.

Det går faktisk an å være gode venner uten at en er kjærester. Gjennom vennskap kan du finne ut om dere har noe felles å bygge på. Det viktig å kunne prate sammen, gå turer sammen og være sammen med andre. Dersom dere ikke kan være gode venner blir dere heller ikke gode kjærester.

Les også andre svar vi har på tema kjæreste og forhold, f.eks:

Er det galt å bli sammen?
Alder for å få kjæreste?
Hvor mange kjærester er greit?