Blødning første samleie

Hei!
Er ei jente på 14 år som alerede har bestemt seg for å ikke ha sex før ekteskapet. Men det jeg lurte på er om man begynner å blø mye første gang man har samleie? Er det bare noen milliliter eller så mye som når man har mensen? Og gjør det veldig vondt? For det har jeg hørt at det gjør.
Blir glad for svar!

Hei jente 14 år

Så flott at du har bestemt deg for å ikke har sex før ekteskapet!

Den såkalte jomfruhinnen eller skjedekransen er en tynn slimhinnefold et par centimeter innenfor skjedeåpningen. Denne kan få rifter når den utvides under første samleie slik at det blør litt. Det bare snakk om små mengder blod og det gjør heller ikke veldig vondt. Men det er også helt normalt å ikke blø første gang man har samleie.