Brystutvikling

Hei, jeg er snart 18 år og fikk mensen i fjor, etter 2-3 år med spiseforstyrrelse. Etter mensen begynte jeg å få litt hofter og lår, men puppene er veldig små (fyller så vidt en 70a), er også 173 cm høy og normalvektig. Jeg bare lurer på om "spiseforstyrrelsen" kan ha ødelagt brystutviklingen, eller om de kommer til å vokse mer. Mamma sier at de kommer til å vokse mer selv om jeg er 18 år, fordi min utvikling har blitt "utsatt" pga sf. Søsteren min og moren min har normal størrelse på brystene. Kan dette ha ødelagt brystutviklingen?

Hei! Og takk for spørsmålet!

En spiseforstyrrelse kan forsinke, men ikke ødelegge, utviklingen av brystene. Brystene er nok ferdig utviklet når resten av kroppen er ferdig utviklet, de vokser og forandrer form gjennom hele puberteten. Kanskje er du ikke helt i mål med puberteten enda, siden den ble utsatt på grunn av spiseforstyrrelsen. Når du er ferdig med puberteten er det bare vektøkning som kan gjøre brystene dine større på en naturlig måte. Det hjelper ikke å ta medisiner, trene eller smøre på kremer.

Bryster kommer i alle former og størrelser. Det er ikke slik at du nødvendig vis kommer til å få like store bryster som din mor og søster. Det viktigste du kan gjøre er å akseptere kroppen din slik den er og lære deg å bli glad i brystene og resten av kroppen din.

Anbefaler deg å lese denne artikkelen: En liten puppe-guide for jenter

Husk at du er flott akkurat slik som du er!

Med vennlig hilsen GuttogJente.no