Er det galt å få stiv penis?

Hei. Jeg er Gutt 19 som har noen spørsmål. Jeg og kjæresten min er begge kristne og har bestemt oss for å vente med sex. Noen ganger så får jeg stiv penis og av og av og til litt sæd i underbuksa. Er dette galt vi gjør jo ikke noe seksuelt, men enten vi kysser litt eller om vi ser en film. Er dette galt?

takk for svar :)

Hei kjære Gutt 19 år.

Så fint at dere har bestemt dere for å vente med sex.

Det du opplever er helt normalt og ikke noe å bekymre seg over.

Gutter opplever at penisen blir stiv både frivillig og ufrivillig, om natten når en sover og om dagen i ulike situasjoner. Det kan være fordi en tenker på eller drømmer om seksuelle ting, men det kan også være helt spontant uten sammenheng med verken tanker eller hendelser. Mange opplever også at de blir våte på tuppen av penis eller at det siver ut litt sædvæske når de blir kåt. Når du er sammen med kjæresten din, skal det lite til før kroppen din reagerer. Det kan være en berøring, et kyss, en tanke og så reagerer kroppen. Det er helt normalt og ikke noe galt i det.