Er det greit å sende dirty-tekstmeldinger til kjæresten?

Hva tenker dere om erotiske noveller og dirty-tekstmeldinger? Er dette å lede den andre til begjær? Kjæresten og jeg kommer til å vente med sex til vi er gift, men det vil jo ikke si vi ikke har lyst på hverandre. Hva er innafor å si/skrive til hverandre for å få hverandre kåte? Det er jo så spennende og en herlig følelse! Kan dette være skadelig for forholdet vårt?

Hei og takk for spørsmålet!

Det er både naturlig og deilig å kjenne på seksuelle følelser og lyst, og når man er kjærester kan det være vanskelig å holde grensene fordi man lengter etter å kjenne mer av disse følelsene. Når dere skriver til hverandre med hensikt å pirre og få hverandre kåte, kan det gjøre det enda vanskeligere å holde seg fra hverandre når dere er sammen. Jo mer en tenker på sex, jo mere lyst får en på sex og det blir vanskeligere å vente. Når noen bryter grensene de satte seg, er det som regel fordi de har drømt og fantasert om det på forhånd.

Les: Dumt å snakke om sex

Det er fint at dere vil vente med sex, og dersom dere skal greie å holde fast på det ønsket, bør dere unngå å fokusere på sex og bruke tid på å gjøre hverandre opphisset.

Les: Kreative kjærester

Andre svar som også kan være nyttig å lese er: Synd å sende drøye snaps / Kampen om renheten / Hvor skal jeg og kjæresten sette grenser / Er det feil å lese Yaoi