Er han forelsket i meg?

Hei! Jeg mistenker at det er en gutt i klassen min som er forelska i meg. Men jeg er ikke sikker på om dette stemmer og det er derfor jeg henvender dette spørsmålet til dere. Tror dere han liker meg? Når jeg sitter i lyttekroken så legger jeg merke til at han sitter og stirrer på øynene mine. Noe jeg syns føles veldig ubehagelig og derfor snur jeg meg vekk hver gang jeg oppdager at han stirrer på meg. Også når det har gått fem minutter og jeg snur meg for å se om han stirrer så stirrer han fortsatt på meg! Men når det liksom er friminutt så ingrorerer han meg totalt. I friminuttet når han ser meg så stirrer han litt på bakken og unngår å se på meg når han og vennene sine skal gå forbi meg og vennene mine. Han ignorerte meg ikke før men no sånn plutselig har han begynt å unngå å stirre på meg i friminuttet og komme bort. Før så kom han nesten hele tiden i friminuttet for å erte meg. Han brukte å komme for å spørre om jeg og vennene min skulle slåss mot han. Jeg ble da irritert på han og ba han om å banke meg. Alt han gjorde var å skumple litt borti meg og jeg ble da rasende og dyttet han bort og begynte å slå på han, men han gjorde ingen motstand og bare lo og sprang sin vei. Også var det en gang da han og vennene sine kom bort til meg og vennene mine og han spurte meg sånn plutselig om jeg ville ha massasje og da jeg svarte nei så spurte han de andre vennene mine om de ville ha massasje, og de svarte så klart nei. Jeg er ikke sikker på om han liker meg eller ikke fordi han sender ut blandede signaler. Og noen ganger når han kommer bort til meg for å snakke, så står han veldig nærme meg noe jeg syns er ubehagelig også står og pirker på ryggen min med arma si. Det er som om han alltid må ta på arma mi eller ryggen min hver gang han kommer bort til meg. Nå i det siste så har han sluttet med å gjør dette, men jeg ser helt tydelig at han sitter i lyttekroken og stirrer merkelig på meg med store øyne, og når jeg ler eller snakker litt høyt. Måten han stirrer på ansiktet mitt får meg til å føle som et romvesen. Han stirrer liksom på meg som om jeg har noe i ansiktet, noe jeg så klart ikke har. Så hva tror dere? Tror dere at denne gutten liker meg, eller er gutter bare sånn.

Hei

Det er ikke så lett å vite om denne gutten liker deg, men etter det du forteller så kan det kanskje virke som han gjør det. Du sier ikke noe om hvordan denne gutten pleier å oppføre seg vanligvis og overfor andre personer eller venner. Når en er forelsket så strømmer hormonene rundt i kroppen og gir en slags naturlig rusfølelse. En får fysiske reaksjoner i kroppen og er i en slags konstant lykkefølelse. En dagdrømmer  og tenker en veldig mye på den en er forelsket i og denne reaksjonen i hjernen er sterkere jo mer forelsket man er. Sansene i kroppen blir forsterket når den du er forelsket i er i nærheten, og øynene blir mer intense og berøringene blir elektriske. En føler behov for å se, røre ved eller snakke med den en er forelsket i, og kan ofte gjøre rare ting for å dette behovet oppfylt. Da kan en bli sittende og glo, eller skumpe borti, pirke, dytte, prøve å få kontakt, men også stikk motsatt for innimellom å prøve å dekke over at en er forelsket.

Forelskelser kommer og går uten at en bestemmer seg for det, og til slutt går de over. Det vil det gjøre for denne gutten også dersom han er forelsket i deg. Du får prøve å være ekte deg, være hyggelig og grei og vær sammen med vennene dine. Og dersom du opplever at han gjør noe du synes er ubehagelig kan du høflig gi beskjed om det. Det er nok ikke sikkert han er helt klar over at han stirrer så åpenlyst på deg, fordi det kan skje helt automatisk mens en sitter i egne tanker. Du får la være å bry deg så mye om det, men ha fokus et annet sted eller gå et annet sted.

Du kan lese mer om dette under spørsmålet: Gutt som liker venninna mi.