Får aldri orgasme

Hei!
jeg får aldri orgasme hva skal jeg gjøre? vil ha det har hatt det en gang bare Noen tips til ogsen få orgasme?

Hilsen jente 14

Hei jente 14 år

Når du sier at du ikke har hatt orgasme mer enn en gang, så sier du ikke noe om det er i forbindelse med onani eller samleie at du har gjort det. Det er uansett ganske vanlig å ikke ha hatt orgasme når en er 14 år. Mange jenter og kvinner får ikke så lett orgasme. Dersom du lurer på hva som skjer når man har sex og hvordan man får orgasme, kan du se i ordlisten på ordet orgasme og lese litt i artikkelen Hva skjer i kroppen til en kvinne som har sex.

Når du er 14 år, er du ung og helt i starten på vei ut i det ungdomslivet og etterhvert voksenlivet har å tilby. Det er vanskelig å ikke bli påvirket av medienes fokus og syn livet og på seksualitet, og det kan virke som sex, det å onanere og få orgasme er noe veldig viktig som alle bør gjøre for å realisere seg selv og få full uttelling av livet. Det er ikke slik. Livet består av så mange andre viktigere aspekter som du bør fokusere på å være opptatt av, spesielt også i den alderen du er nå. Vi er skapt med ånd, sjel og kropp og vi er i stand til å oppleve mange slags følelser av både nytelse, glede, smerte og sult. Etter hvert blir vi bedre kjent med oss selv og kroppen vår og får erfare nye spennende ting, - nye og forskjellige ting til forskjellige tider i livet. Selv om seksualiteten våkner i tenårene, kan man nyte disse følelsen uten nødvendigvis å leve dem helt ut som om man er voksen. Orgasme er jo egentlig en nytelse som hører til i det seksuelle samlivet og har som hensikt ikke bare å være deilig, men også å binde mann og kvinne sammen. Når en onanerer og får orgasme for seg selv, så tar man egentlig seksuallivet ut av sin sammenheng.

Hvis du vil vite mer om hva vi i GuttogJente.no tenker om seksualitet, kan du for eksempel lese Er det greit å onanere? og Er det lurt å ha sex som 13 åring?