Fikk følelser for interessert jente - er det ekte kjærlighet?

Hei!
I det siste har jeg oppdaget at en jente kanskje liker meg. Når hun begynte å vise det, merket jeg at jeg fikk også følelser for henne. Siden jeg ikke begynte å like jenta før hun begynte å "holde på med" meg, betyr det at det ikke er ekte kjærlighet?

Hei.

Det at du fikk følelser for henne etter at du fikk vite at hun likte deg er ganske naturlig. Men det sier ikke noe om kjærligheten er ekte eller ikke. Ekte kjærlighet er ikke følelser. Følelser kan komme og gå uten noen spesiell grunn, og de kan vokse av positive opplevelser og avta av negative opplevelser.

Dersom du vil finne ut om dette er jenta du vil gi din kjærlighet, må du bli godt kjent med henne, se om dere har de samme holdninger og verdier, om dere passer sammen, trives sammen og har gode følelser for hverandre gjennom tid.

Lykke til.

Les også: Forelsket i den rette/ Hvordan finne den rette/ Hvordan vet to kjærester at de passer sammen