Forelsket i jente som er forelsket i bestevennen min

Hei. Den jenta jeg er forelsket i, tror jeg har forelsket seg i bestevennen min. Hva kan jeg gjøre får å få det ut av hjernen min?

Hei,

Å finne ut at den man er forelsket i liker noen annen kan være en vanskelig følelse. Når det i tillegg er en god venn, er det ekstra forståelig at dette preger tankene og følelsene dine. Nesten alle i denne situasjonen vil kunne oppleve at det tar opp mye plass i hjernen og at det er vanskelig å tenke på noe annet.

Vit derfor at du er helt normal, og at du ikke er alene om å gå igjennom noe som dette.

Når det kommer til hva du kan gjøre for å få det ut av hjernen din, er det et par ting som kan hjelpe:

Det kan hjelpe å begrense tid du bruker på ting som kan minne deg om personen du er forelsket i. For eksempel betyr det at det kan være lurt å ikke sjekke profilen deres hele tiden på sosiale medier. Kanskje kan det også være lurt i en periode å ikke være mye sammen med denne personen, til følelsene har roet seg litt. Det kan hjelpe å bruke ekstra tid med familie og andre venner. For noen blir hjernen ekstra full av tanker når de er mye alene.

Du kan også kjenne etter om du har lyst til å snakke med noen om situasjonen du er i. Det endrer kanskje ikke situasjonen direkte, men det kan hjelpe å sette ord på tankene dine. Mange opplever at følelsene slipper taket eller i det minste blir lettere å håndtere når de får delt dem med noen.

Minn deg selv på at det blir bedre over tid! Følelsene kan være overveldende akkurat når det skjer, men hver dag blir lettere å håndtere. Det er dessverre mange som har opplevd at den de liker ikke gjengjelder følelsene, eller heller er interessert i en venn.

Les også:
Hvordan gi slipp på følelser?
Ulykkelig forelsket
Hvorfor blir jeg forelsket?

Vennlig hilsen Guttogjente.no