Forholdet er ikke spennende

Kjæresten min og meg har vært i ett forhold i kort tid, men hun føler allerede at forholdet ikke er spennende lenger, hva skal vi gjøre?

Hei og takk for spørsmålet!

Siden vi ikke vet noe om hvor lenge dere har vært sammen, hvor gamle dere er, hvilken livssituasjon dere er i, eller om dere har samme verdier og mål for forholdet er det vanskelig å gi dere noen konkrete råd om hva dere skal gjøre. Vi kan derfor bare gi dere noen generelle råd.

Når forelskelsen stilner kan man oppleve at forholdet ikke er like spennende lenger. Vi anbefaler dere å finne ut om dette skjer fordi dere går inn i en ny, trygg fase i forholdet, eller om det er fordi dere ikke passer så godt sammen som kjærester. Dere kan få hjelp til å finne ut om dere passer sammen i denne artikkelen:  Hvordan vet to kjærester at de passer sammen?

Dersom dere fortsatt skal være kjærester kan dere få tips til samtaleemner i denne artikkelen: 60 ting å snakke med kjæresten om. Ellers kan dere finne en felles aktivitet eller et felles prosjekt sammen som kan gjøre forholdet mer spennende. Dersom det kun er hun som føler at forholdet ikke er spennende lenger kan hun komme med forslag for å bedre situasjonen. Du kan også prøve å ha fokus på å ta initiativ til å møtes og sende henne hyggelige meldinger o.l. for å se om dette hjelper.

Lykke til!

Med vennlig Hilsen GuttOgJente.no