Hva betyr dette bibelverset?

Hei.
Jeg bare lurer på hva dere mener om dette:
I bibelen står det at en mann skal ikke ligge med en annen mann slik han ville ligget med en kvinne.

Jeg lurer bare på hvordan det skulle vært mulig da en biologisk mann ikke har en vagina?

Eller var det vanlig for menn å ha sex med kvinner i det bakre hullet når bibelen ble skrevet?

Med mindre siste setning over her stemmer, så er det jo umulig å ligge med en annen mann slik en ville ligget med en kvinne.

Hei!

Det finnes ikke noe nytt under solen. (Pred 1,9) Så selv om Bibelen ikke snakker om samleiestillinger, viser historie og bilder fra oldtiden, at analsex ble praktisert både i orgier og homofile settinger.

Når Bibelen bruker begrepet «ligge med», så handler det om å ha seksuell omgang med hverandre. Poenget er ikke på hvilken måte man gjør det eller hvilken stilling man bruker. Fra Guds side var det en mann og en kvinne som skulle ha seksuell omgang, og derfor skulle ikke en mann ligge med en mann slik man ligger med en kvinne, altså ha sex med hverandre. Å ha sex handler om mye mer enn selve den vaginale inntrengingen, så grenser er ikke; med eller uten inntrengning, men med det å ha seksuell omgang med hverandre.