Hva er definisjonen på sex?

Hei, jeg er en jente som lurer på hva definisjonen på sex er? Er suging/slikking eller fingring/runking av det andre kjønn lov? Er man fortsatt jomfru etter å ha gjort dette?
Hilsen jente 15

Hei Jente 15 år.

Man bruker “jomfru” om dem som ikke har hatt sex med noen, både gutter og jenter.  Både oralsex (suging/slikking) og det å fingre hverandre er å ha sex med hverandre. Mange tenker at de venter med å ha sex fordi de ikke har samleie, men sex er mye mer enn det. Seksuell aktivitet er på en måte alt man blir opphisset og kåt av og det å ha sex med hverandre handler om alle aktiviteter der man berører og kjæler med hverandres kjønnsorganer enten med munn eller hender.

Les også:

12 år og fingring

Sex med samme kjønn, jomfru

Galt å kline?

Hvor bør grensene gå?

Grensen for sex?

Hva er definisjonen på sex?

Ønsker å vente med sex

Hvor går grensen i følge Bibelen?

Hvor går grensene?

Å sette grenser

Hva er sunne grenser i et forhold?

Sette dine egne grenser

Har man sex når man tar på puppene?

Kjæresten vil jeg skal ta henne på rumpa

Kline

Her er en artikkel du kan lese om grenser:
Hvor går grensen?