Hvordan vet man om en gutt liker deg?

Hei!
Hvordan kan man vite om en gutt liker deg ?

Hei og takk for spørsmålet.

Det er nok ikke noe fasitsvar på hvordan du kan vite om en gutt liker deg. Gutter er så forskjellige og har mange forskjellige måter å vise at de liker noen på. Noen er sjenerte og sender få, men for dem sterke signaler, andre er flørtete og mener ikke noe med alle signalene de sender. Derfor er det noen ganger lett å overtolke signalene, mens andre ganger fanger man kanskje ikke opp signalene i det hele tatt.

Noen gutter tar direkte kontakt med jenten de liker og prater med henne, eller de sender en melding via facebook eller sms. Andre ganger kan man få vite at en gutt liker seg gjennom andre som han har sagt det til. Det spørs litt hvor beskjeden gutten er.

Det mest vanlige er kanskje at gutten begynner å flørte med deg. Du kan legge merke til at han smiler mye til deg, prøver å få blikkontakt med deg og kanskje prøver å holde lenge på blikket ditt. Andre tegn kan være at gutten vil være mye i nærheten av deg og prøve å tulle og tøyse og få din oppmerksomhet. Kanskje han også liker å ta på deg og «skubbe» borti deg litt.

Du sier ikke noe om alder, for yngre gutter har ofte en annen tilnærmingsmåte enn eldre gutter. Yngre gutter kan være mer tøysete og tuller og småterger den de liker, mens eldre gutter kan være mer oppmerksom og hyggelig med jenten de liker.

Som du skjønner kan det være flere tilnærmingsmåter når en gutt er interessert i en jente, og det er ikke alltid lett å tolke signalene om gutten er forelsket i deg eller bare synes du er en grei venn.

Uansett, det beste du kan gjøre, er å være deg selv. Dersom du ønsker han han skal falle for deg, må det jo være den ekte deg han skal falle for. Vær naturlig, ha selvtillit og smil. Vis at du er en positiv jente. Gutter liker jenter som smiler, er positive og fornøyd med seg selv. Og prøv å bli kjent med han som venn, så ser du lettere om det er noe mer mellom dere enn bare et vennskap.

Les også:
Er han forelsket i meg?
Hva skal jeg gjøre når jeg er forelsket?
Liker jente og hun liker meg
Hvordan vet man om en gutt liker deg?
Hvilke forskjeller er det på guttevennskap og jentevennskap?
Tør ikke snakke med gutt - hva skal jeg gjøre?

Lykke til.