Kjønnshår på penis

Hei!
Jeg er en gutt på 18 år som har oppdaget at jeg har fått et par kjønnshår på penis. Altså ikke rundt penis, ikke på pungen, men langt utpå forhuden ca 1 cm fra enden. Er dette farlig? Vil det komme flere kjønnshår så jeg får en hårete penis?

Hei og takk for spørsmålet!

Når gutter kommer i puberteten vil kjønnshormonet testosteron gjøre at det vokser hår under armene, på brystet og rundt penis. Mange får også mye hår på magen, ryggen, armene og beina, men det varierer mye hvor mye hårvekst den enkelte får. Det er ganske vanlig å ha litt hår også på penisskaftet og noen får enkelte hår også på forhuden. Dette er helt normalt og betyr ikke at man vil få en hårete penis.