Liker gutter best at jenter shaver bort alt håret?

Syns gutter/menn det er diggest å ha sex med jenter/kvinner som har shavet bort alt håret? Det er så stress å hele tiden måtte barbere...

Hei.

Det er helt umulig for oss å svare på hva gutter/menn liker best, det finnes mange ulike meninger om det aller meste, akkurat som jenter/kvinner mener forskjellig om det å barbere bort hårene. Når det kommer til hva den enkelte mener om barbering på ulike deler av kroppen, er det veldig kulturbetinget og påvirkningen fra omgivelsene spiller sterkt inn i forhold til våre valg og vurderinger. Fra naturen sin side har vi alle sammen dun eller hår på det meste av kroppen, og hos noen synes kroppshåret bedre enn hos andre fordi det er mørkere, lengre og/eller tykkere. Her er det ikke noe som er normalt eller unormalt, alle mennesker er forskjellige og det er helt naturlig. Store deler av verden er påvirket av Hollywood, moter, reklame og pornografi, og det har blitt trendy å ta bort kroppshår hos både menn og kvinner. I dag er det så stort fokus på kropp og sex i det offentlige rom at det kan skape usikkerhet om hva som forventes av oss.

Vi på denne nettsiden veileder ut fra et verdisyn som sier at sex hører hjemme i et livslangt ekteskap mellom en mann og en kvinne (les mer “om oss” på guttogjente.no), og i en slik setting vil du slippe å bekymre deg for hva som gutter/menn generelt mener. Da vil det være både riktig og naturlig å snakke sammen om drømmer og forventninger rundt intimitet og seksualliv og sammen finne ut hva dere liker best.

Les: Barbering før bryllupsnatt?

Det er helt naturlig å ha mye hår rundt kjønnsorganene, og det må være opp til hver enkelt om man vil klippe eller barbere bort hårene. Og du må finne ut hva som er riktig for deg. Til ditt forsvar, siden du synes det er stress å barbere deg, kan du tenkte på at hårene har en viktig funksjon for kroppen din. De gjør at luften får sirkulere mellom hud og klær og dermed blir det mindre klamt når det er varmt og varmere når det er kaldt. Hårene holder også på fuktighet og hjelper til med å fordampe svetten. Barbering av hårene kan lett føre til at huden blir rød og nuppete og huden kan klø når det vokser ut igjen. Istedenfor å barbere hårene helt bort, går det også an å klippe dem kort, da slipper du disse problemene.

Les også:
Barbering nedentil
Mye hår nedentil
Argumenter mot å barbere underlivet?