Mobbing

Hei, jeg er en jente som er ganske lav. Mange sier det til meg og erter meg for det, men hva kan jeg gjøre for at de ikke skal plage meg lenger?

Hei og takk for spørsmålet.

Det er veldig dumt at du blir plaget. Vi vil råde deg til å snakke med en voksen om dette. Enten helsesykepleier på skolen, foreldrene dine eller noen andre du stoler på. Det er ikke riktig at de skal få lov til å erte deg. Det er ikke å sladre å gi beskjed.

Du kan også få hjelp av helsesykepleier eller en annen voksen til å bli trygg og glad i den du er, for dersom du liker deg selv og er stolt av den du er, så blir det lettere for deg å ikke bry deg så mye om hva de andre mener om deg.

Du kan også lese:

Du er unik
Den perfekte kroppen