Oralsex i ekteskapet?

Hei. Jeg lurer på om en med utgangspunkt i Bibelen kan si noe om oralsex/eksperimentere seksuelt er galt innenfor ekteskapet?

Hei

Bibelen tar ikke opp hvilke måter en skal ha sex på. Bibelen snakker mye om at sex hører til innenfor rammen av ekteskapet mellom én mann og én kvinne. Hvilke samleiestillinger og seksuelle aktiviteter man ønsker å gjøre som ektepar, uttaler ikke Bibelen seg om. Det er likevel viktig å ta hensyn til at man ikke skal presse hverandre eller gjøre noe den ene synes er ubehagelig. Begge skal ønske det, begge skal nyte det og det skal ikke være skadelig eller ydmykende for noen av partene. Oralsex er ikke farlig, men hvis man har forkjølelsessår kan kjønnsorganene bli smittet med herpesvirus. For å unngå smitte må man derfor unngå oralsex under utbrudd av forkjølesessår.

Bibelen sier mye om hva kjærlighet er (1 Kor 13) og hvordan ektefeller skal elske hverandre og dette er også viktig å ta hensyn til med tanke på hvordan man praktiserer seksuallivet sitt.