Sex som gift

Hvilke typer sex er akseptert innenfor et kristent ekteskap?
Er alle typer akseptert eller er noen av dem synd? f.eks. analsex eller oralsex?
Hvilke stillinger er "okey"?

Hei og takk for spørsmålet ditt!

Bibelen anerkjenner ekteskapet mellom én mann og én kvinne som den gode trygge rammen rundt seksuell aktivitet. Hvilke samleiestillinger og aktiviteter man har som gift, uttaler ikke bibelen seg om. Det er likevel viktig å ta hensyn til at man ikke skal presse hverandre, begge skal ønske det, begge skal nyte det og det skal ikke være skadelig eller ydmykende for noen av partene. Bibelen sier noe om hva kjærlighet er (1 Kor 13) og det er viktig å ta med også med tanke på seksuallivet.