Sjalusi

Hva vi jeg er med ei jenta eg liker og hun snakke om andre fine gutter?

Hei

Du sier ikke noe om du og jenta er kjærester eller om du bare liker henne og derfor blir sjalu når hun snakker fint om andre.

Sjalusi er en vond følelse og kan sammenlignes med frykt. Sjalusi er frykten for å miste den man er glad i. Noen ganger kan det være en begrunnet frykt, andre ganger helt ubegrunnet.
Dersom du og jenta er kjærester er det er viktig at du forteller henne hva du føler slik at dere finner ut av hva sjalusien handler om. For sjalusi kan også ofte komme av lavt selvbilde og manglende bekreftelse.

Det er slitsomt å være kjæreste med en som hele tiden trenger bekreftelse og som ikke tåler at en snakker med og om andre. Dersom du er trygg på deg selv og din egen verdi og trygg på hva du betyr for kjæresten din, vil det ikke være så truende at hun snakker fint om andre gutter. Det er jo naturlig å synes godt om flere enn den man er sammen med uten at det truer forholdet.

Man kan uansett aldri tvinge kjærligheten, så det beste du kan gjøre er å være den beste utgaven av deg selv, slik at du får vise den du er.