Skader det å ha sex med noen man ikke elsker?

Det står på nettsiden deres, at det kan gjøre skade å ha sex med noen man ikke er bundet til og elsker. Hva mener dere med det? Hvilken skade? Kan det skade oss innvendig liksom? Kan de vi har sex med overføre noe til oss som ikke er bra? (spørs hvilken person da, de som har en ond ånd i seg feks.. viss du skjønner?)

Jeg har selv hatt sex med opp til 6-7 personer (noe som jeg angrer på) og jeg har ikke tatt noe skadet av det.. i hvert fall ikke som jeg vet selv.. Og jeg var bare bundet til han ene jeg hadde meg med..

Hilsen kristen jente 15

Hei og takk for spørsmålet!

Gud skapte sex for at det skulle være en god gave mellom en mann og en kvinne som er gift med hverandre og er trofaste mot hverandre. Bibelen advarer mot sex utenfor ekteskapet blant annet fordi vi kan bli skadet av det. Det å gjøre seksuelle handlinger med noen handler ikke bare om kroppen, men berører de dypeste delene av personligheten vår og følelsene våre på en veldig sterk måte, vi anbefaler deg å lese denne artikkelen:

Hva skjer i det usynlige når to mennesker har sex?

Vi anbefaler deg også å høre på denne podcasten:

Hvorfor skapte Gud sex?