Slått opp

Hei guttogjente
14 år gammel gutt som netopp har slått opp for jeg liker en annen men hun første ble da når jeg slo opp og i etter tid veldig trist men jeg liker henne egentlig ikke hva skal jeg gjøre????

Hei 14 år gammel gutt!

Det er viktig at du forstår at det er vondt å bli avvist og vraket til fordel for en annen og at det derfor er helt naturlig å bli trist og lei seg når det skjer.

Vi tenker at det er viktig at du behandler din tidligere kjæreste med respekt og omtanke, men at du samtidig gir henne tydelige signaler om at dere ikke kommer til å bli sammen igjen. På den måten gir du henne ingen falske forhåpninger.

Det kan også være lurt om du tenker litt nøye over hvordan du skal forholde deg til forelskelsene dine. Forelskelser går, som du erfarer, noen ganger fort over, og det skaper smerte og vennskapsbrudd når en må avslutte kjæresteforhold. Dersom du bruker litt mer tid i forkant og finner litt mer ro i følelsene dine før du går til neste skritt, kan du spare både deg selv og andre for smerte.

Les også:
Bli kjæreste
Forelsket i en fyr, hva skal jeg gjøre?
Er forelsket i en som har kjæreste