Strekkmerker på puppene

Er det normalt med strekkmerker på puppene? Og er det noen muligheter til å få fjernet dem?

Hei!

Ja, det er normalt med strekkmerker der kroppen vokser litt raskt slik at huden ikke henger med og derav blir "strekt". Til jenter kan det komme på bryst, hofter, rumpe, lår og også andre plasser. Over halvparten av alle unge har fått dette, og selv om man kanskje synes at dette er sjenerende, er det ofte en del av det å komme i pubertet. Du er helt normal! Det finnes mye reklame om laserbehandling, hudpeeling og lignende, men dette hjelper så og si ikke. Med tiden blekner de litt, slik at de er mer hudfarget og det er alltid lurt å tilføre huden fuktighetskrem og særlig på disse stedene.

Med vennlig hilsen GuttogJente.no