Stress og bekymring

hei :)
Har du noen bibelvers og god ord for stress og bekymringer, så jeg kan lese på når jeg kjenner stress og bekymringer sniker seg innpå meg.

Hei

Stress og bekymring er dessverre en del av livet og vi trenger verktøy som hjelper oss til å takle det. Ord skaper og det er derfor lurt å ha noen gode ord å lese som kan få tankene dine til å hvile. Bibelen er full av trøst, oppmuntring og hvile. Du sier ikke om det er noe spesielt som gir deg stress og bekymring, så da er det ikke lett å vite hva du egentlig trenger. Så let litt i Bibelen til du finner noen ord som treffer hjertet ditt. Guds Ord er mat for sjelen din.

Ro deg ned og be om at Gud må tale til deg gjennom Ordet sitt. Les versene langsomt og konsentrert og mediter en stund over det.

Ord 4:20-23 / Matt 6:25-34 / Matt 11:28 / Matt 28:20 / Ef 3:14-21 / Fil 4:6-7 / Rom 8:38-39 / 1Pet 1:3-5

Salmene har mange ord til trøst og hjelp. Her er noen spredte eksempler:

Salme 3:8-9 / 5:12-13 / 27:1-14 / 28:7-8 / 31:2-3+15-16+25 / 32:8 / 33:13-22 / 34: 8-10+16+19 / 36:6-10 / 37:4-5 + 23-25 / 55:23 / 56:12

Et tips til deg kan være at du skriver ned bibelvers på lapper og henger rundt på rommet ditt, alt etter hva du trenger. Og så bytter du dem ut når du trenger noen andre ord. Fyll på i tanke og sinn med ord om håp, trøst og tro og erfar at de blir levende for deg og gir deg trygghet, fred og ro.

Herren ER nær hos alle som påkaller Ham!!

Lykke til.