Synes synd på henne

(GUTT 14 ÅR)
Hei er i en litt vanskelig stilling plis hjelp meg ei jente og jeg var i lag i to måneder så slo jeg opp for jeg liker henne egentlig ikke så godt men hun er dødsforelska i meg hun ble veldig lei seg jeg syns litt synd på henne forr hun har det litt hardt i hverdagen jeg er nå forelska ien annen hva skal jeg gjøre?

Hei gutt 14 år. Takk for spørsmålet.

Ja dette med forelskelse er ikke enkelt. Det er av og til slik at den ene parten vil fortsette i et kjæresteforhold og den andre ikke vil det. Det vil ikke være en god løsning å bli sammen med henne igjen, siden du sier at du ikke liker henne lenger. Kjærlighetssorg går ofte over av seg selv etter en tid. Når det gjelder den harde hverdagen, så må hun søke hjelp for det. Og da vil jeg anbefale at hun ikke søker hjelp hos deg. Hun har kanskje en god venninne hun kan få støtte hos?

Når det gjelder deg så vil jeg råde deg til å fokusere litt mer på vennskap og mindre på kjæresterier. Venner er noe man sjelden får for mange av, og man kan ha dem livet ut. Kjærester man får i ung alder resulterer ofte i knuste hjerter og tårer.

Lykke til med livet.