Tampong-tråd

Hva gjør man med tråden som henger ned fra tampongen når man skal dusje offentlig for at ingen skal se den?

Hei

Når du dusjer med tampong kan du forsøke å gjemme tråden som henger ut fra skjeden mellom de ytre kjønnsleppene. Ellers skal tråden alltid henge ut løst ut fra skjeden slik at du lett kan trekke tampongen ut igjen. Husk ellers på at mensen er en helt naturlig ting som alle jenter får. Det er derfor egentlig ingen krise om noen skulle se tråden som henger ut, det er nok mest deg selv som føler at dette er flaut.

Mer informasjon om bruk av tampong kan du finne på www.ob.no.