Ujevne farger i ansiktet

Jeg får kviser av og til men veldig skjeldent, men det er ikke det som er problemet. Jeg begynner å få så ujevne farger i ansiktet, og så mye ringer under øynene og sånt. Jeg vet at det finnes sminke for å dekke over det, men jeg vill ikke bruke sminke. Hva gjør jeg?

Hei og takk for spørsmålet.

Huden er et vanskelig tema. Huden er så forskjellig fra person til person, og den reagerer ulikt både i forhold til hudtype og sensitivitet, men også i forhold til allergier, kosthold, søvn, sol, frisk luft, hudpleieprodukter osv.

Det er derfor ikke så lett for oss å vite hva denne ujevne hudfargen din er. Det beste for deg vil være å oppsøke helsesykepleier på skolen, eller fastlegen din slik at de kan se på huden din og komme med gode forklaringer og råd.

Det du uansett kan gjøre for å holde huden sunn og frisk er å unngå overdreven soling, få nok søvn og frisk luft, drikke vann, godt kosthold, mild rens og hudpleie som er tilpasset din hud.