Vennepar har gjort det slutt

Et vennepar har nettopp gjort det slutt. Gutten har lagt an på meg og jeg synes det er litt for raskt. Hva skal jeg gjøre?

Hei og takk for spørsmål!

Det er ikke en hyggelig situasjon å være i. Denne gutten burde vise litt respekt til jenta han gikk fra og gi henne rom for å ha deg som venninne i en slik situasjon. Det å miste noen kan være veldig vondt og vanskelig, og det kan gjelde for begge partene, selv om den ene finner ut at det ikke er rett å være sammen. Nå vet ikke vi omstendighetene, men at gutten i dette tilfelle burde ikke gå så fort videre, og i hvertfall ikke på en felles venninne.

Er du og han så pass gode venner at du kan snakke med han om dette? Da kan du i så fall fortelle hvilke signaler du opplever at han sender, og si i fra at du ikke synes det er greit.

Det kan være at han kjenner på et ønske om å være nær noen igjen, selv om det var han som gikk fra hun han var sammen med. Da kan man kanskje fort søke nærhet til venner, og så kan dette oppleves litt ubehagelig.

Du har ikke skrevet så mye, men det er kanskje mulig å tolke at du ønsker å gå videre med han, men at du opplever det litt for raskt? Hvis det er tilfelle, vil vi anbefale at dere venter litt og tar på alvor at dere er tre venner og at gutten her bare bytter jente. Det kan bli en vanskelig og vond situasjon for dere alle tre.

Det er ingen fasitsvar, men det er kanskje en god plass å starte med å fortelle at nå og i en tid framover, er det ikke rom for at han legger an på deg. Hva dere tenker senere, får dere kanskje ta etter hvert?

Med vennlig hilsen GuttogJente.no