Vil ikke at folk skal tro vi har sex

Hei. Når jeg overnatter hos kjæresten min sover vi i samme seng. Vi har ikke problemer med å holde fingrene fra fatet eller noe sånt. I tillegg er det ikke plass til en madrass på gulvet. Tenker litt på folk rundt tenker? Vi klarer fint å sette grenser og sånt. Er litt i tvil. Jeg vil jo ikke at folk skal tro at vi har sex. Takk for svar. :)

Hei.

Vi har svart på lignende spørsmål, som du kan lese:

Galt å sove i samme hus

Sove sammen med kjæresten

Det er ikke noe direkte galt i å sove i samme seng, men som vi har svart tidligere, så er det ikke å anbefale dersom man ønsker å vente med sex. Selv om dere ikke har problemer med å sette grenser nå, kan det fort forandre seg. Kåtheten i kroppen øker jo mer intim man er med hverandre og kan bli vanskelig å kontrollere, og da er det lett at en skyver på grensene.

Det er fint at du reflekterer over signaler dere sender til andre, og dersom dere ikke ønsker at andre skal tro at dere har sex bør dere vise det tydelig. Når noen ligger hos hverandre er det nok lett å trekke den konklusjonen at de har sex med hverandre også.

Les også:

Hvor går grensen?

Hvor skal jeg og kjæresten min sette grenser?