Avhengig av pornografi

Jeg er veldig avhengig av porno og sånt men hvordan skal jeg klare å slutte med det og hvordan skal jeg slutte å tenke på jenter seksuelt? Er kristen

Hei,

Så bra at du vil gjøre noe pornoavhengigheten din. Dette er et viktig første steg, og det er bra at du vil gjøre en endring med situasjonen. Vi har skrevet en artikkel som heter 5 skritt til frihet fra porno, som vi anbefaler deg å lese. I tillegg kan du lese disse artiklene: Fri fra porno / Tre løgner pornoen forteller deg.

Vi får også ofte inn spørsmål fra personer som er i samme situasjon som deg. Her har vi gitt mange svar, og vi tror disse kan være nyttig.

Du kan lese: Har prøvd alt men klarer ikke slutte med porno / Hvorfor blir man avhengig av porno?

Dersom du vil ha mer lesestoff, er her en liste med spørsmål og artikler om porno.

Du skriver også at du ikke vil tenke på jenter seksuelt. Det man ser på datamaskinen eller TVen vil påvirke måten vi ser på andre mennesker. Dersom man ser mye på porno, vil tankemønsteret være veldig seksuelt, og man vil gjerne se på jenter på en slik måte. Derfor vil nok dette endre seg dersom du klarer å se mindre på porno. Du kan også lese her: Et gutteliv fylt av fristelser.

Vi håper dette vil hjelpe, og ønsker deg lykke til. Husk å be til Gud om hjelp i denne prosessen, både når det går bra og når det ikke går så bra. Gud elsker deg uansett om du føler på skyld og skam, og ønsker også at du skal bli fri fra avhengigheten din.