Bli kjæreste?

Gutt 16...
Jeg liker en jente som også liker meg (nesten på stadiet til kjæreste), men i det siste har det skjedd så mye rundt meg, og jeg tror at jeg holder på å "miste interessen". Jeg har vært forelska i hun i ca 8-9 måneder, men er usikker på om jeg begynner å bli uinterisert eller om jeg bare er påvirket av alt som skjer rundt meg for tiden... Jeg har aldri hatt kjæreste, så er ikke så veldig "erfaren" når det gjelder dette... Bare så veldig forvirra nå...

"Don't make commitments when you're excited. Don't respond out of anger. Don't make big decisions when you're feeling down."

Hei Gutt 16 år

Det høres ut som du er usikker, og da er det lurt å vente. Du har det ikke travelt og dersom dette er jenta for deg har ikke hun det travelt heller, da venter hun på deg. Det er lurt å ta seg god tid på å være venner, bli godt kjent med hverandre og lære å respektere hverandre skikkelig før en tar skrittet ut og blir kjærester. Ungdomstiden er full av følelser og forelskelser og følelsene som kommer og går uten at man planlegger det. Du kan derfor ikke stole helt på følelsene dine.

Når en tenker på å bli kjæreste med noen bør en også tenke så langt som til ekteskap og et varig forhold. Dersom du ikke ser for deg at dette er et forhold som vil vare, er det bedre å bare være venner, for et brudd vil alltid gjøre vondt.

Ta deg tid til å lese noen av artiklene våre, så kanskje det kan hjelpe deg til å finne ut hva du skal gjøre.

Her er noen eksempler:
Om det å få seg kjæreste
Hvordan finne den rette?
Hvordan vet to kjærester at de passer sammen?