Er det feil å lese yaoi?

Heisan fra kristen jente 15
Jeg elsker manga <3 (er som en tegneserie) Jeg har lest mange og masse :D I det siste har jeg lest yaoi (guttxgutt) og er usikker på om dette er en synd? Vil tro det, men er usikker :/ Er det feil av meg å lese yaoi? Jeg synes det er så søtt å se to gutter kysse i en manga, er det galt? Håper dere kan hjelpe meg. Noen ganger tenker jeg at jeg er håpløs :'/ Jeg leser veldig mye yaoi, bør jeg slutte med det?
ps; liker siden deres!

Hei jente 15 år.

Det er kjekt at du liker siden vår og det er fint at du sender oss spørsmål.

Du er ikke håpløs :)  Det hører med til ungdomstiden at man er nysgjerrig og har lyst til å lese og se det som finnes av ungdomslitteratur. Nå er det jo slik at det man leser og bruker mye tid på, vil fylle tankene og etter hvert bli en del av tenkemåten vår. Vi blir alle påvirket av det vi ser på og det vil nesten umerkelig påvirke holdningene og valgene våre. Derfor er det lurt å tenke gjennom om holdningene og moralen i det du leser og ser, passer inn med det du ønsker å stå for, og om det er noe som påvirker deg positivt.

Du spør om det å lese Manga og Yaoi er synd.

Når det vi leser og ser på har holdninger og handlinger som strider imot Guds vilje, kan det lett føre til synd i livet vårt, både i tanke og handling. I Ordspråkene 4,23 anbefaler derfor Gud oss å «bevare hjertet fremfor alt vi bevarer for livet utgår fra det». Det betyr at det som fyller tanken og hjertet vårt påvirker måten vi lever på. Derfor er det lurt å tenkt gjennom om holdninger og moral i det du ser på passer med Bibelen.

I dag finnes det veldig mye som virker både spennende og kjekt, men som ikke er bra for oss. Det kan være vanskelig, men veldig viktig å velge det bort, og fylle seg opp med det som er godt. Dersom det er veldig vanskelig for deg, så kan du få en voksen til å hjelpe deg. Det å invitere en voksen du stoler på inn i på et slikt område av livet, vil hjelpe deg til å holde fast på det som vil være bra for deg.

Les også: Galt å se på Tv-serier / Tv-serier og Bibelen

Lykke til.