Er kondom greit?

Hei

Kondom er et prevensjonsmiddel som hindrer befruktning og er derfor et prevensjonsmiddel vi kan anbefale.

Vi i GuttogJente.no gir vår veiledning basert på kristen etikk og det som står i Bibelen. Det betyr at vi tror livet begynner ved befruktningen. Vi mener derfor at det ikke er riktig å bruke prevensjonsmidler som kan avbryte det spirende menneskelivet etter at det har skjedd en befruktning. Dette kan skje hvis man for eksempel bruker spiral eller minipiller.

Kondom hindrer at sædcellene kommer i kontakt med eggcellen slik at befruktning ikke kan skje. Kondom gir også en viss beskyttelse mot smitte hvis den man har sex med er smittet av en kjønnssykdom.

Vi tror at sex er noe fint og hellig som slik Gud hadde tenkt det bare hører hjemme i ekteskapet. Vi anbefaler derfor å vente med sex til man gifter seg.

Du kan også lese:

Prevensjon

Hva med prevensjon?

Med vennlig hilsen GuttogJente.no