Er det feil å suge mange gutter?

Hei, jeg er en jente på 16 år, i går var jeg på en fest der jeg sugde 8 gutter. Jeg føler at gud har forlatt meg og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. står det noe i bibelen om at det er feil å suge mange gutter.

Takk for at du sender spørsmål til oss, det setter vi stor pris på!

Det står ikke noe i Bibelen spesifikt om oralsex. Men det står både at sex er noe som tilhører ekteskapet, og at det er ment å være mellom én mann og én kvinne. Sex er ikke bare samleie, men alle former for seksuell aktivitet mellom mennesker. Derfor kan vi si at det er feil å suge mange gutter, fordi det er sex utenfor ekteskapet og involverer flere enn to personer.

Les: Kamerater som har hatt munnsex

Når det er sagt, så lurer vi litt på hva som fikk deg til å gjøre dette. Om du gjorde det fordi du ville det eller om du ble presset til det. Dersom du ble presset til dette av guttene, er det viktig at du får snakket ut med en voksen. Du vil trenge hjelpe både til å bearbeide det som skjedde, til å sette opp nye grenser og til å velge et vennemiljø der du unngår denne typen press.

Du setter deg selv i en svært sårbar situasjon ved å være intim med så mange gutter, både når det gjelder sladder, rykter mht det de forteller videre om deg, men også fordi seksuelle handlinger går dypt inn i personligheten og sjelen vår og skaper bindinger til dem man har sex med. Munnsex kan også gi smitte av kjønnssykdommer, så dersom noen av guttene har hatt sex før, kan de være smittebærere. Kjønnssykdommer kan smitte både fra kjønnsorgan til munn og fra munn til kjønnsorgan.

Les: Trygt med oralsex?

Vi i GuttogJente.no tror det er best å gjøre som Bibelen anbefaler, nemlig å vente med alle typer seksuelle handlinger til man har giftet seg. Da kan man spare seg selv for mange problemer.
Vi har flere artikler om hvorfor vente med sex, hva Bibelen sier om sex på nettsida vår. Her er et par eksempler:

Hvorfor bør man ikke ha sex før man er gift?
Sex og kristen tro

I spørsmålet ditt skriver du at du føler at Gud har forlatt deg. Det høres ut som at hendelsen med disse guttene har gjort noe med deg og forholdet ditt til Gud om vi har forstått riktig. Når vi synder, altså gjør mot Guds vilje, påvirker det forholdet vårt til Gud. Han sier i 5.Mosebok 35:8 at han ikke svikter oss og ikke forlater oss. I Romerbrevet 8 kan vi også lese at ingenting kan skille oss fra Guds kjærlighet. Men når vi synder kan vi tenke oss at vi vender oss bort fra Gud. Vi velger å gå en annen vei enn den han ønsker for oss. Og synd fører oss ut i tomhet. Denne tomheten kommer ikke fordi Gud er sint på oss eller ikke vil ha noe å gjøre med oss, men fordi vi har valgt å vende oss bort fra han.

Les: Hva sier Bibelen om de som har hatt sex før ekteskapet?

Det vi heldigvis alltid kan gjøre er å vende oss til Gud igjen, og be om tilgivelse for det gale vi har gjort. Han tar oss alltid imot, tilgir oss alltid og elsker oss på tross av at vi gjør ting vi ikke burde.

Les: Guds nåde er større enn alt

Vennlig hilsen guttogjente.no