Er petting sex?

Hva er petting? Er dette sex?

Hei!

Takk for spørsmålene dine!

Først, hva er petting?

Petting kan oversettes med kosing. I denne sammenhengen vil det si at man tar på hverandre og beføler hverandre seksuelt uten at det fører til samleie. Man kjæler med og stimulerer partnerens kropp slik at den seksuelle spenningen stiger, og det ender som regel med at en eller begge får utløsningMan kan også kalle det gjensidig onani. Det man gjør minner veldig om forspillet til samleiet.

Så til spørsmålet om dette er sex. Vi i GuttogJente.no baserer all vår veiledning på Bibelens syn om at ekteskapet er den gode trygge rammen rundt all seksuell aktivitet.

Å være nakne sammen, beføle hverandre, og være sammen på denne måten er ikke noe man gjør med hvem som helst, og det er så personlig at det hører hjemme i ekteskapet. Når man har sex er man så intime at de fysiske grensene blir visket bort og man blir en kropp. Det å berøre hverandres kjønnsorganer eller stimulere hverandre seksuelt på andre måter enn samleie er også sex. Altså vil petting også bli definert som sex.

Les også:

Hvor bør grensene gå?
Grensen for sex?
Hva er definisjonen på sex?
Ønsker å vente med sex
Hvor går grensen i følge Bibelen?
Hvor går grensene?
Å sette grenser
Hva er sunne grenser i et forhold?
Sette dine egne grenser
Har man sex når man tar på puppene?
Kjæresten vil jeg skal ta henne på rumpa
Kline
Hva er definisjonen på sex?

Her er en artikkel du kan lese om grenser:

Hvor går grensen?