Forelska i broren til søster

Eg e foreslka i broren til søsteren min.. ka gjer eg?

Hei.

Forelskelser kommer og går og det er ikke lett å styre følelsene. Du kan likevel bestemme hvorvidt du skal la følelsene få vokse videre eller om du skal gi slipp på dem.

Det er ikke så lett å forstå hvilket familiært forhold du har til denne gutten, om han er halvbroren din, stebroren din, eller stebroren hennes.

Juridisk sett er det ikke ulovlig at stesøsken blir kjærester eller gifter seg med hverandre. Biologisk sett er man ikke søsken, og det regnes derfor ikke som incest dersom man i et slikt tilfelle gifter seg og har sex. Det kan likevel by på en rekke utfordringer siden familiesituasjonen er slik som den er. Dette kan du kanskje tenke deg til selv. Når man lever sammen i en familie, så får man etter hvert et søskenforhold på samme måte som med biologiske søsken. Så selv om det ikke er straffbart å ha et kjæresteforhold eller seksuelt forhold til stesøsken, kan dette ikke anbefales siden det har mange av de samme negative konsekvensene som incest mellom biologiske søsken.

Dette kan du lese mer om i svaret:

Forelsket i stebror og veninne

Sånn generelt kan vi si at forelskelsesfølelsen kommer helt spontant og noen ganger blir man forelsket i noen man ikke bør være sammen med eller noen man ikke passer sammen med. Du kan lese mer om dette i disse svarene.

Forelsket i to gutter

14 år og stupforelsket i 26-åring

Forelsket i tidligere lærer

Forelsket i en mann jeg ikke vil bli sammen med

Forelsket i den rette

Det går an å bli kvitt følelsene, selv om det noen ganger kan ta tid.

Det kan du lese mer om i dette svaret:

Hvordan gi slipp på følelser

Vennlig hilsen guttogjente.no