Forelsket i to gutter

Hei jeg er en jente på 12 år. Jeg er forelsket i to gutter, men mest i den ene. Han jeg er mest forelsket i bøller med meg, og han andre er sjenert. En gang jeg sa hei til den sjenerte ble han veldig glad og smilte. Hva skal jeg gjøre? Han første har lagret mailen min, men når en person spurte hvem det var sin sa han at det bare var en i familien, men jeg så det var min Mail!

Hei Jente 12 år!

Noe de fleste har erfart, er at det kan være krevende, spennende og samtidig godt å være forelsket i en annen. I ditt tilfelle kjenner du på slike følelser i forhold til to gutter samtidig. Det blir ikke  mindre krevende vil jeg tro av den grunn. Nå kommer det ikke frem i innlegget ditt hvor godt du egentlig kjenner disse guttene. Så vi tenker at det er viktig å bruke god tid til å bli godt kjent med begge guttene en er litt eller veldig interessert i. Siden du ikke er mer enn 12 år, så har du i alle fall god tid til å bli kjent med og kanskje også bli venn med de guttene du kjenner følelser for. Et godt vennskap kan danne et godt grunnlag for å bli bedre kjent. Vi tenker at det er viktig å ta seg  god tid til å være sosial og ha det hyggelig sammen med venner. Når du blir bedre kjent med guttene kan det utvikle seg sterkere følelser etterhvert, men også det motsatte kan skje.

Husk at når vi søker en kjæreste så er jo det først og fremst noe vi ønsker at skal vare, og noe en investerer i over tid, for å prøve å finne en partner som er villig til å dele resten av livet sammen. Husk på at du er ung og at det er mange gutter du vil møte som du kommer til å bli begeistret for. Vår anbefaling blir derfor at du tar deg tid til gode vennskap, samt blir godt kjent med gutten før en beveger seg videre til et eventuelt forhold. Det er viktig å vite om og kjenne hverandres historie, personlighet, svake og sterke sider og bestemme seg for om det er noe begge to har et ønske om å investere i for fremtiden. Bibelen sier at det beste grunnlaget å bygge alle relasjoner på er gjensidig oppriktig kjærlighet og respekt. Dette gir også i følge bibelen det beste grunnlaget for at et godt sexliv kan få utvikle seg innenfor et ekteskap. Når en også er kommet så langt i ekteskap at en får barn sammen, så er det en stor fordel å kjenne hverandre best mulig, og at en har bygd en god «grunnmur» sammen.  Lykke til med fremtiden!

Les også: Forelsket i den rette / Sammen med to stykker / Bli sammen i 8.klasse /

Med vennlig hilsen GuttogJente.no