Gravid av onani?

Hei, jeg er en jente på 15. For et år siden eller noe begynte jeg å ta dusjstrålen inn i tissen, noe jeg angrer veldig på. Det ga meg en ristende rar men deilig følelse. Jeg har slutta med det nå, fordi jeg vet at det er galt... kan man bli gravid av å gjøre sånne ting?
Jeg leste noe på nettet om det.

Hei kjære jente 15 år.

Dette er ikke noe å bekymre seg for og du trenger ikke å ha dårlig samvittighet. Når man er ung, er det helt normalt å utforske kroppen sin og kjenne på følelsene det gir. Du kan ikke bli gravid av dette. For å bli gravid må det komme sædceller fra mannen inn i skjeden slik at den kan befrukte eggcellen fra kvinnen.

Du kan også lese litt om onani i artikkelen: Er det greit å onanere?