Greit å høre på orgasmelyder?

Hei, er en gutt på 15 år. Veit at det er synd å se på porno, men er det greit å bare høre på orgasmelyder?

Hei kjære deg og takk for spørsmålet ditt.

Du er nå midt i puberteten og det er helt normalt å være opptatt av sex og fantasere og drømme om det. Hormonet testosteron påvirker både tankene dine og kroppen din. I tillegg til det som naturlig skjer i kroppen og tankene dine vil du påvirkes at det du ser, leser og hører på. Det er mange ting som kan vekke seksuelle fantasier og følelser og dersom du bruker mye tid på det, kan det ta mye fokus og få makt over deg. Dersom du stadig hører på orgasmelyder, vil du også tenke på og fantasere om det og du kan få mer lyst til både og se og gjøre det du fantaserer om.

Les: Fantasier

Pornografien er laget nettopp for å skape seksuelle følelser og fantasier, og det samme gjelder også når en leser eller høre på seksuelle noveller, beskrivelser av sex eller hører på at noen har sex. Det finne ingen grenser for oppfinnsomhet når det gjelder å påvirke oss og skape kåthet og seksuelle fantasier og det er viktig at vi selv regulerer det vi lar oss påvirke av. Dersom du skal greie å slutte å tenke på noe, må du ta kontroll over det du ser og hører på. Du blir på en måte det du fyller deg opp med. Legg merke til hva det å lytte til orgasmelyder gjør med deg, hva slags følelser og tanker det produser og tenk over om dette er noe du ønsker å fantasere om eller om du ønsker å bytte fokus.  Fyll deg med det som er positivt og godt for deg og vær aktiv og engasjert sammen med venner. Lykke til!

Les også:

Kåt av porno

Synd med nakne damer