Greit å onanere uten å se på porno?

Hei. Jeg er en kristen gutt på 15 år. Jeg så på porno og onanerte før. Jeg har sluttet med begge deler, men nå jeg lurer på om det er greit å onanere uten å se på porno?

Hei Gutt 15!

Bibelen sier ikke noe direkte om onani, og i seg selv er det ikke noe galt i det. Men selv om onani kan være noe nøytralt, kan det lett føre til ting som ikke er bra. Dette har du sannsynligvis merket siden du har sluttet med begge deler.

Les gjerne: Kan det være bra å ikke onanere?

Onani kan være et utløp for å lette på den seksuelle spenningen akkurat i øyeblikket, men i lengden vil regelmessig og mye onanering føre til at en tenker enda mer på sex, og får flere og sterkere seksuelle følelser. Så selv om du nå ikke ser på porno, vil onani likevel kunne gjøre det vanskeligere for deg å holde tanker og sinn borte fra usunne seksuelle fantasier.

Les også: En historie om onani og seksuelle følelserEr det greit å onanere?