Hva er galt med homofili?

Hva er galt med homofili? Jeg har hørt argumentet med at det står i bibelen veldig mange ganger før, men jeg føler ikke dette holder helt. Hvis dette er det eneste argumentet dere har, kan dere vise til konkrete steder hvor det står? Jeg prøver bare å forstå dere så godt som mulig.

Med vennlig hilsen

Hei og takk for spørsmålet!

Homofili er et svært stort tema som det ikke er mulig å redegjøre godt for som svar på et spørsmål.

Hvis du ønsker å forstå mer om hva Bibelen sier kan vi anbefale boken “En annerledes vei” av Espen Ottosen på Lunde forlag.

Vi kan også anbefale disse podcastene: Å snakke om homofili og Identity in Christ