Hva er vanlig penis størrelse i 6. klasse?

Hva er vanlig penis størrelse i 6. klasse? jeg føler min er litt mindre enn alle andre sine.
-Desperat 6.-klassing

Hei.
Dette spørsmålet har vi svart på før og du kan lese svaret her: Spørsmål om penisstørrelse

Dette er ikke noe du trenger å bekymre deg for. Du går bare i 6.klasse og er ikke ferdig utvokst ennå. Det er ikke så lurt å sammenligne seg med de andre. Hvor lang din penis er kommer an på hvor langt du har kommet i pubertetsutviklingen. Dersom du er kommet kort i pubertetsutviklingen, kan penis være ganske liten, er du kommet langt, kan den være nesten utvokst. Men akkurat som for andre deler av kroppen, er det store forskjeller på utseende og størrelse på penis fra gutt til gutt. Det finnes heller ingen tabeller som sier noe om hva som er normal penislengde i forhold til alder.

Under puberteten vokser penis gradvis, men det varierer fra person til person når det starter og når det er helt ferdig. Vanligvis begynner kjønnsorganene å forandre seg i størrelse ved 10-11 års alder, men som sagt, dette kan variere mye. Penisen vokser i flere år etter pubertetsstart og er kanskje ikke ferdig utvokst før du er 18-20 år. Da har den gjerne vokst fra ca. 3 cm til ca. 8 cm i lengde og fra 1 cm til 3 cm i diameter (gjennomsnittlig og målt i slapp tilstand).