Hva sier Gud om 69?

Hei!

Takk for spørsmålet. Tallet 69 er blitt brukt til å beskrive en sex-stilling der mannen og kvinnen stimulerer hverandres kjønnsorganer med munnen samtidig.

Det står ikke noe i Bibelen om forskjellige sex-stillinger, men Bibelen er veldig tydelig på at sex er noe som hører hjemme i ekteskapet. Både samleie og alle andre former for stimulering av hverandres kjønnsorganer er sex. Vi stiller oss i en veldig sårbar situasjon hvis vi gjør slike handlinger med noen som vi ikke er gift med og skal være sammen med resten av livet. Vi anbefaler derfor å vente med sex til etter at man har giftet seg.

En mann og en kvinne som er gift med hverandre har frihet til å utforske hverandre og gi hverandre seksuelle kjærtegn på mange forskjellige måter. Men man må aldri gjøre noe som kan skade den andre, og alt må være frivillig. Ingen kan kreve av ektefellen at de skal være med på seksuelle handlinger som de ikke selv har lyst til.

Vi anbefaler deg også å lese:

Oralsex i ekteskapet?
Dilemma; å vente med sex
Hva skjer i det usynlige når to mennesker har sex?