Hva syns Gud om homofili?

Hei,
Når det kommer til hva Gud synes om homofili, kommer det fram i bibelen at det regnes som en synd å praktisere homofilt samliv. Det betyr at det å være i et homofilt forhold eller å ha sex med en av samme kjønn er mot Guds vilje (Rom 1.25-27, 1 Kor 6.9-10, 1 Tim 1.9-10).
Bibelen sier ikke at det å ha homofile følelser i seg selv er en synd, og det er derfor viktig å skille mellom følelser og handlinger. Bibelen fordømmer ikke følelsene. Gud har laget rammer for hvordan vi skal leve livene våre, og når det gjelder seksuelt samliv, er rammene at Gud laget det for å være mellom én mann og én kvinne innenfor ekteskapet.
Gud elsker de med homofile følelser like mye som de andre, og han har lovet å være med hver den som kommer til ham.
Salme 9:11: “De som kjenner ditt navn, setter sin lit til deg. Herre, du forlater ikke dem som søker deg.”

Vi har svart på noen lignende spørsmål tidligere. Her er noen svar du kan lese under samme tema:
Aksepterer kristendommen homofili?
Homofilispørsmål
Bibelen om homofili
Hilsen Guttogjente.no