Hvordan fortelle at jeg har en eldre kjæreste?

Hei!
Det er litt vanskelig å svare på dette spørsmålet siden du ikke sier noe om hvor gammel du er og hvor stor aldersforskjell det er på dere. Du sier heller ingen ting om hvem du vil fortelle det til, eller hvorfor du syns det er vanskelig å fortelle det.

Aldersforskjell i kjæresteforhold er ganske vanlig. Utfordringen er at jo yngre en er, jo større oppleves aldersforskjellen, både fordi maktforholdet er skjevt og fordi en er på ulikt modningsnivå. Det er mye som skjer med personligheten når man er i tenårene, man opplever så mange forandringer i kroppen og med seg selv og man tar mange viktige valg. Når en blir eldre og begge er voksne, betyr ikke aldersforskjellen så mye. Dette vil ha en betydning for hvordan andre vil reagere på aldersforskjellen mellom dere.

Når man får seg kjæreste bør det være en person man virkelig liker og er stolt over å være sammen med.

Når det er stor aldersforskjell kan det for noen være litt vanskeligere, for en er gjerne redd for hva andre vil si om forholdet. Selv om en er redd for hva andre kommer til å si, råder vi dere til å fortelle om forholdet til familie og venner.

Når det er noe som er vanskelig å fortelle er det lurt å bestemme seg for tidspunktet du skal gjøre det på forhånd. Du kan også sende en melding og si “jeg må fortelle deg noe, kan vi møtes?” og deretter fortelle om kjæresten din når dere treffes ansikt til ansikt.

Her er noen artikler som passer for ferske par og for de som tenker på aldersforskjell:
Forelsket i den rette? // Kreative kjærester // Om det å få seg kjæreste // Er 14 og 20 år stor aldersforskjell?

Vennlig hilsen GuttogJente