Hvordan fortelle kjæresten om tidligere pornobruk?

Hei.

Du forteller ikke noe om hvor gamle dere er eller hvor langt dere er kommet i forholdet, men dersom dere ønsker å bygge et stabilt og godt forhold, er det viktig å være åpen og ærlig med hverandre. Ved å dele dette gir du signaler til kjæresten din om at du ønsker å være til å stole på. Kanskje vil kjæresten din blir skuffet, men forhåpentligvis også sette pris på din åpenhet og ærlighet.

Det er lurt å snakke om dette en dag hvor dere har god tid sammen og er opplagt. Bare si det som det er uten å gå i detaljer. Begynn for eksempel slik; « Kjære…, jeg trenger å snakke litt med deg om noe fra fortiden min som kanskje vil skuffe deg. Jeg vet at det var galt av meg og at det sårer deg og jeg skulle ønske at jeg ikke hadde gjort det. Jeg vil at du skal vite at…..» og så videre.

Kanskje vil det være en hjelp for han/hun om du forteller om dine holdninger og ditt ståsted nå og ber om tilgivelse.  Gi så kjæresten din litt tid til å absorbere og prosessere, og vær forberedt på eventuelle negative reaksjoner. Ikke forsvar deg, men bare ta imot den andres følelser og stå i det. Når en bekjenner og tar ting ut i lyset så mister det også litt av kraften.

Lykke til!