Hvordan gi slipp på følelser?

Hei. Hvordan kan man gi slipp på følelsene sine for noen andre? Jeg har likt en gutt i snart et år, men jeg vet det aldri kommer til å bli noe mellom oss, så hvordan gir jeg slipp på følelsene mine for han?
På forhånd, Takk
Hilsen jente 15 år

Hei jente 15 år!

Det er dessverre ikke lett å gi et enkelt svar på dette, men noen tips kan vi gi. For det første, prøv å unngå settinger hvor denne gutten er, særlig settinger hvor dere er på tomannshånd. Videre kan det være lurt å passe på å holde seg i aktivitet. Det kan være trening, at du finner deg en ny hobby ol. Dette vil hjelpe deg til å fokusere på noe annet- kanskje får du også noen nye venner?

Det er også greit å vite at man i stor  grad kan kontrollere tankene sine. Hver gang du tenker på han, kan du bevisst bestemme deg for å tenke på noe annet. Dette er ikke lett, men blir lettere og lettere med litt øvelse:)

Til sist, gjør de grepene du må for å sørge for at denne gutten ikke dukker opp hele tiden på sosiale medier. På Facebook kan man bla gjøre innstillinger slik at spesifikke personer ikke dukker opp på newsfeeden. Det kan også være aktuelt å slette telefonnummeret hans fra lista di slik at du ikke blir fristet til å ringe eller sende melding.

Som du skjønner så finnes det desverre ikke en enkel oppskrift på å slutte å ha følelser for noen, men hvis du gir deg selv litt tid og gjør noen av disse tingene, vil følelsene sakte men sikkert forsvinne. Lykke til!

Les også:

Hvordan slutte å like gutt i klassen
Ulykkelig forelsket
Forelsket i en man ikke vil bli sammen med
Forelsket i jente som er forelsket i bestevennen min