Hvordan si unnskyld?

Hei. Jeg og ei jente hadde god kontakt og datet sammen som hun tok initiativ til før sommeren. Men under og etter sommeren mistet vi kontakten, noe som er litt min feil, for jeg tok ikke initiativ i det hele tatt. Og etter sommeren har vi bokstavelig talt ikke sagt et ord til hverandre. Jeg har lyst til å si unnskyld for å vært litt dust for jeg har ignorert henne. Men hvordan trer jeg fram for å si unnskyld? Dette synes jeg kan være vanskelig.

Hilsen gutt 16 år

Hei kjære gutt 16 år.

Det enkle og ærlige er ofte det beste.

Det gjør ikke noe om du famler litt, for en unnskyldning vil som regel være god å få uansett. Selv om du avsluttet datingen fordi du ikke er interessert lenger, så vil det være godt for deg å si unnskyld for måten du gjorde det på. Hun fortjener jo, uansett om du er interessert i henne eller ei, å bli behandlet med respekt og ærlighet. Livet er jo slik at selv om en dater, så blir det ikke alltid noe mer interesse, enten fra begges side eller den enes side. Det er en helt fair sak å være ærlig om. Du må selv velge måten du vil si dette på, om du vil skrive en melding, ringe eller si det face to face. Og gjør det kort og enkelt, men vær ærlig. Si det som det er, si at du er lei deg for at du ”har vært en dust som har ignorert henne” (….for å bruke dine ord), for hun fortjener bedre enn det.

Det er alltid godt å få det overstått, så ikke vent for lenge ;)

Lykke til.