Hvordan slutte å ha sex med kjæresten?

Hei. Jeg har tidligere hatt sex med kjæresten min, men ønsker no å omvende meg. Men når vi har tidligere hatt sex, sovet sammen, reist på ferie sammen er det vanskelig å vite hva som er galt og hvor grensen bør gå. Kunne dere hjelpt oss med hvor muligens grensen bør gå og være litt spesifikke? Takk på forhånd :)

Hei.

Når man har hatt sex med hverandre, er man blitt bundet intimt sammen og blitt ett med hverandre. Denne enheten gjør at det blir vanskelig å slutte med å ha sex med hverandre. Dersom dere nå ønsker å slutte med det, trenger dere derfor å sette en helt ny standard for måten dere er sammen på. Dere trenger å få brutt dette tette båndet som sexen har knyttet dere sammen med, slik at dere lettere kan stå fast ved den nye bestemmelsen. Dersom dere er kristne, trenger dere både hver for dere og sammen å be Gud om tilgivelse og også be i Jesu navn om at han bryter den dype enheten som har blitt mellom dere.

Det at dere har reist sammen, sovet sammen og hatt sex, vil gjøre at dere må legge helt om vanene i måten dere er kjærester på, ellers vil dere ikke greie å stå ved den nye bestemmelsen om å holde dere fra hverandre seksuelt. Dere vil måtte sette grensene ganske strengt for å ikke bli fristet over evne. Dere må snakke sammen og bli enig om hvor de nye grensene skal gå. Det er også lurt om dere unngår steder, forhold og situasjoner som svekker kontrollen deres. Det å reise sammen, være for mye alene, ligge i samme seng osv vil være slike situasjoner. Det å kline for ivrig og ha lite klær på seg vil også kunne gjøre det vanskelig å holde de fysiske kjærtegnene innenfor grensene. Unngå intime kroppsdeler som bryster og kjønnsorganer og behold alltid klærne på.

Vi i GuttogJente.no mener det er veldig bra å vente med sex til man gifter seg, så selv om det koster litt nå, så vil dere ha igjen for dette når dere senere blir gift, enten med hverandre eller hver på deres kant. Så lykke til med den nye bestemmelsen!

Les også: Dilemma, å vente med sex/ Slutte med sex/Hatt sex, hva nå/ Angrer etter sex/ Hva skjer i det usynlige når to mennesker har sex?/ Hvor går grensen/ Sove sammen og alkohol