Hvordan kan jeg gjøre ryktet mitt bedre?

Hvordan kan jeg gjøre ryktet mitt bedre, fra å være den alle ser på som fylliken til å være en god gutt ? :)

Hei!

Det er trist å høre at du har fått et slikt rykte på deg! Det er ikke greit og det er absolutt ikke et rykte man skal ha. Det virker som du i hvertfall ønsker å leve på en slik måte at du får et annet og godt rykte.

Vi vet ikke noe om din bakgrunn, men det kan kanskje tenkes at du har hatt et annet forhold til alkohol før, enn det du har nå? Hvis det er tilfelle, kan det kanskje være lurt å holde seg borte fra alkohol for en tid framover. Da vil det i større grad bli synlig for venner og folk rundt deg at du lever annerledes enn det du (eventuelt) har gjort før. Hvis venner av deg også har samme inntrykk av deg som ryktet, kan det være lurt å snakke litt med dem om hvorfor de har de tankene og hva du tenker på det. Det kan ofte være lurt og fint å snakke om hvordan vi har det og i dette tilfellet gjelder det ryktet ditt.

Du ønsker at andre skal se på deg som en god gutt. Det er jo et kjempefint mål! Vi tror at hvis du er en god gutt, så vil folk merke det etterhvert og da endrer også ryktet seg. Hvis du drikker alkohol, så vil det være lurt å tenke på mengde alkohol. Det kan også være en ide å være avholden fra alkohol i ung alder og heller vurdere et måtehold-standpunkt når du har blitt eldre.

Vi heier på deg og alle som vil være gode gutter (og jenter)!!

Hilsen

GuttogJente.no